Κατέθεσε προ ολίγου η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ την πρόταση για
τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, με σκοπό να διερευνήσει το σκάνδαλο
των υποβρυχίων.
Συγκεκριμένα, η πρόταση για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής αφορά στα
γεγονότα που σχετίζονται με την επιζήμια παραχώρηση των Ναυπηγείων
Σκαραμαγκά σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα, με τις επιζήμιες για
τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ συμβάσεις Β12/00 και Β21/02, με την επιζήμια
για τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. κατάρτιση και υλοποίηση της Εκτελεστικής
Συμφωνίας ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο, τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, την
Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), την ThyssenKrupp Marine Systems AG
και την Abu Dhabi Mar LLC (ADM), η οποία κυρώθηκε με το Νόμο 3885/2010
«Κύρωση των Συμβάσεων που αφορούν το μέλλον των Ελληνικών Ναυπηγείων
ΑΕ», και τέλος με την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας καθώς και τα
προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και σκοπό έχει:
* να ξαναλειτουργήσουν άμεσα τα Ναυπηγεία με πλήρεις λειτουργίες και διευρυμένη δραστηριότητα στους τομείς της κατασκευής και της μεταλλουργίας,
* να παραληφθούν τα υποβρύχια,
* να αποκατασταθούν οι θέσεις εργασίας και, φυσικά,
* να αναζητηθούν οι ευθύνες, πολιτικές καταρχήν και, εάν από την έρευνα στοιχειοθετηθούν, και ποινικές.
* να ξαναλειτουργήσουν άμεσα τα Ναυπηγεία με πλήρεις λειτουργίες και διευρυμένη δραστηριότητα στους τομείς της κατασκευής και της μεταλλουργίας,
* να παραληφθούν τα υποβρύχια,
* να αποκατασταθούν οι θέσεις εργασίας και, φυσικά,
* να αναζητηθούν οι ευθύνες, πολιτικές καταρχήν και, εάν από την έρευνα στοιχειοθετηθούν, και ποινικές.
Με την σύσταση εξεταστικής Επιτροπής, η Κοινοβουλευτική Ομάδα ζητά από
την κυβέρνηση να προσκομίσει έγγραφα από το 1998, επί θητείας
Τσοχατζόπουλου, για αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, που αφορούν σε συμβάσεις για
την προμήθεια τύπου 214 με δικαίωμα προαίρεσης και για ένα ακόμη.
Συγκεκριμένα, οι συμβάσεις για το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ προβλέφθηκε να ναυπηγηθεί
στην Γερμανία (Κίελο) και τα υπόλοιπα 3 (ΠΙΠΙΝΟΣ - ΜΑΤΡΩΖΟΣ - ΚΑΤΣΩΝΗΣ)
στο Σκαραμαγκά η δε δεύτερη τον εκσυγχρονισμό τριών (3) υποβρυχίων τύπου
209 με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη ένα (1). Πρέπει δε να σημειωθεί
ότι η πρώτη σύμβαση δεν προέβλεπε την προμήθεια τορπιλών βαρέως τύπου
για τα νέα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.
α. Κάθε πληρωμή που έχει πραγματοποιηθεί από την υπογραφή των άνω
συμβάσεων μέχρι σήμερα, αναφέροντας το ακριβές ποσό, τον λόγο πληρωμής,
την σύμβαση την οποία αφορά, τον δικαιούχο της πληρωμής και την
ημερομηνία εκταμίευσης του κάθε ποσού.
β. Αντίγραφα για την πληρωμή και παραστατικά είσπραξης από τον
δικαιούχο της εντολής. Επίσης λεπτομερή στοιχεία του δικαιούχου του
λογαριασμού και της Τράπεζας από την οποία πραγματοποιήθηκε η πληρωμή
και της Τράπεζας στην οποία μεταφέρθηκε κάθε ποσό πληρωμής.
γ. Την ύπαρξη εγγύησης (εγγυητικής επιστολής) υπέρ του Ε.Δ. για την
εκταμίευση των ποσών αυτών και την τύχη της μετά την συνεχιζόμενη επί
δύο και πλέον έτη διακοπή της λειτουργίας των ΕΝΑΕ.
δ. Εάν υφίστανται γεννημένες αξιώσεις του Ε.Δ. κατά των ΕΝΑΕ και των
μετόχων τους από τις άνω συμβάσεις και αν το Υπουργείο έχει αναθέσει στο
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους την διατύπωση γνώμης και την άσκηση
δικαστικών ενεργειών για την προάσπιση των συμφερόντων του Δημοσίου.
Είναι απαραίτητο να προσκομιστούν, εφόσον υπάρχουν, έγγραφα του Ν.Σ.Κ.
αναφορικά με την υφιστάμενη διένεξη του Ε.Δ. με τα ΕΝΑΕ και τους
μετόχους τους.
ε. Εάν τα Υποβρύχια που ανήκουν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στο Ε.Δ.
είναι ασφαλισμένα, και αν όχι, για πόσο χρονικό διάστημα παραμένουν
ανασφάλιστα και ποια μέτρα έχουν ληφθεί, και πότε, για την προστασία
τους από πρόκληση φθοράς, βλάβης ή καταστροφής τους.
στ. Την πλήρη αλληλογραφία μεταξύ εμπλεκόμενων φορέων σχετικά με την
ασφάλεια των Υποβρυχίων και τους κινδύνους από την διακοπή λειτουργίας
του Ναυπηγείου.